چگونه برنامه نویس موفق اندروید شویم؟

لرن سایت,آموزش برنامه نویسی سی شارپ,آموزش طراحی سایت,آموزش برنامه نویسی اندروید,آموزش SQL c# android php jquery,قالب سایت

شما اینجا هستید : صفحه اصلی

با عضویت در کانال تلگرامی لرن سایت ، اولین فردی باشید که از تخفیفات و مطالب جدید خبردار می شوید !

چگونه برنامه نویس موفق اندروید شویم؟

چگونه برنامه نویس اندروید شویم؟

از آنجا که اپلیکیشن های موبایل بیشتر و بیشتر مردم را از راه های خلاقانه و جالب و غیر قابل تصور به هم وصل می کنند، برنامه نویسی تحت موبایل به شغلی غنی تر، قانع کننده و ضروری برای اقتصاد دنیای مدرن تبدیل شده. برنامه های موبایلی که روزانه استفاده می کنیم، شیوه کسب و کار، راه های ارتباطی، استفاده از سرگرمی و یادگیری را تغییر داده است. اشتباه نیست اگر فکر کردید برنامه نویسی موبایل یکی از بهترین مشاغل فعلی جهان است.

خب پس چطوری برنامه نویسم موبایل بشیم؟ بصورت خلاصه: یک پلتفرم را انتخاب می کنید (مثل Android, iOS, Windows Mobile) ، مهارتهای فنی را یاد می گیرید، مهارتهای شخصیتی خود را تقویت می کنید و تمام.

اما بیایید کمی جزئیات بیشتری را بیابیم. در اینجا، ما قصد داریم به طور خاص به مسیر تبدیل شدن به یک توسعه دهنده اندروید بپردازیم.

 

چرا اندروید؟

اندروید پیشتاز بی چون و چرای بازار جهانی گوشی های هوشمند هست. با توجه به رشد آن در بازارهای نوظهور مکزیک و ترکیه و برزیل، این سلطه به این زودی ها افول نخواهد کرد.

چرا برنامه نویس اندروید شویماین پیشتازی اندروید در بازار، به معنی امنیت شغلی عالی برای برنامه نویسان اندروید است.

 

اندروید کدباز (open source) است (تمام سورس اندروید قابل مرور است ، گرچه بعضی برنامه های اختصاصی مثل Google Play دارد) که اکوسیستم برنامه نویس را پویا و بصورت کلی غنی می کند. برنامه نویسان اندروید نکات و آموزش ها از طریق Android community با یکدیگر به اشتراک می گذارند. از آنجا که گوگل به برنامه نویسان از طریق ابزارهایی نظیر Google Play Services یاری می رساند تا وظایفی نظیر sign in ، احراز هویت، مکان یابی و ذخیره‌سازی انجام شود، برنامه نویسان اندروید میتوانند تمرکز خود را بیشتر معطوف هسته اصلی برنامه کنند.

اساسا الان زمان خوبی برای ورود به عرصه برنامه نویسی اندروید است. مشاغل سالمی وجود دارد، نیاز به برنامه های اندورید آینده روشنی را نشان می دهد و تکنولوژی (شامل برنامه های wearable و TV) بشکل فزاینده ای در حال پیشرفت هستند.

 

مهارت های سخت: یاد گرفتنی ها

اول از همه: مهارت های فنی. برنامه نویسی اندروید می تواند روی کامپیوترهای Mac, Windows PC, Linux انجام شود. همچنین به یک دستگاه اندرویدی نیاز دارید. البته می توانید از شبیه سازهایی مثل Genymotion استفاده کنید اما در نهایت به یک دستگاه واقعی برای تست نیاز خواهید داشت. در اینجا فهرستی کوچک از ابزارهای اساسی که یک برنامه نویس اندروید باید با آنها آشنا باشد گذاشته ایم.

 

Java

اساسی ترین بخش ساختاری برنامه نویسی اندروید، زبان برنامه نویسی جاوا است. برای اینکه برنامه نویس موفقی در اندروید باشید، باید با مفاهیم جاوا مثل حلقه، فهرست، متغیرها و ساختارهای کنترل آشنا باشید. امروزه جاوا محبوبترین زبان برنامه نویسی مورد استفاده برنامه نویسان نرم افزار است، پس یاد گرفتن راه و چاه آن موجب می شود موقعیت کاری شما در شرایط خوبی قرار بگیرد، حتی فراتر از برنامه نویسی اندروید.

 

SQL

شما باید اصول اولیه SQL را برای سازماندهی دیتابیس درون نرم افزارهای اندروید، یاد بگیرید. SQL زبانی است که با آن از دیتابیس خود سوال می پرسید. وقتی که بتوانید این کوئری ها را بنویسید، دیگر هیچ نوع سوالی باقی نمی ماند که نشود از دیتابیس خود بپرسید.

 

Android Software Development Kit (SDK)  و  Android Studio

یکی از بهترین نکات در مورد توسعه اندروید این است که ابزارهای ضروری آن رایگان هستند و به آسانی قابل دستیابی اند. Android SDK و Android Studio (که محیط توسعه یکپارچه رسمی اندروید است – IDE – یادتان باشد که با ایپی خارجی وارد شوید) به شکل رایگان قابل دانلود هستند. Android Studio برنامه اصلی است که در آن برنامه نویسان کدشان را می نویسند و اپلیکیشن خود را از پکیج ها و کتابخانه های مختلف گردآوری می کنند. Android SDK شامل کدهای نمونه، کتابخانه های نرم افزاری، ابزارهای کد نویسی سودمند و بسیاری دیگر است که به شما در ساخت، تست و عیب یابی اپلیکیشن های اندورید کمک می کند.

نکته درخشان دیگر در مورد برنامه نویسی اندروید، سهولت در ارسال اپلیکیشن است. وقتی که آماده شدید تا اپلیکیشن خود را به Google Play Store بفرستید، یک حساب کاربری ناشر در آن افتتاح کنید (که $25 هزینه می برد)، این چک لیست را رعایت کنید، برنامه را از بخش Developer Console ارسال کنید و منتظر تایید گوگل بمانید. به همین راحتی.

 

XML

برنامه نویسان از XML برای تشریح داده ها استفاده می کنند.  مبانی XML به برنامه نویس باتجربه کمک می کند تا کارهایی نظیر طرح بندی رابط کاربری و تجزیه تحلیل داده های اینترنتی را انجام دهد. بیشتر چیزهایی که در آن به XML نیاز دارید از طریق Android Studio قابل انجام است، اما اگر مبانی این زبان را به خوبی بلد باشید سازنده و سودمند خواهد بود.

 

مهارت های سخت: نحوه یادگیری و نمایش آنها

منابعی که برنامه نویسان اندروید بتوانند مهارتهای خود را تقویت کنند و نکات را با هم به اشتراک بگذارند و تمرین کنند، بسیار زیاد است، مخصوصا منابع انگلیسی که بسیارکامل هستند و درصورت تسلط به زبان انگلیسی به آسانی می توانید شروع به یادگیری کنید. منابع محبوب شامل Stack OverflowAndroid Weekly, Android Dev subredditvogella tutorialsYouTube lessons  و سایت رسمی Android Developers site به خصوص بخش Building Your First App ، می شود. اگر اهل کتاب خواندن هستید می توانید اینها را تهیه کنید: Head First JavaAndroid Programming: Pushing the LimitsJava: A Beginner’s Guide 

زمانیکه به جذب فرصت های شغلی فکر می کنید و خودتان را به عنوان یک کاندیدای قابل قبول ارائه می دهید، توجه داشته باشید که رزومه اندرویدی خودتان را بصورت آنلاین در LinkedIn و  Xingیا روی سایتهای Behance  و  GitHubگذاشته باشید. با توسعه دهنده های اندروید و مدیران منابع انسانی که در ملاقات ها، کنفرانس هایی نظیر droidcon و هاب های شبکه دیجیتال نظیر LinkedIn groupsTwitter chats, Quora feeds خواهید دید، پیوند برقرار کنید. شما هرگز نمی دانید چه چیزی یاد خواهید گرفت یا با چه کسی آشنا خواهید شد.

 

مهارت های شخصیتی

مثل هر شغل دیگری، فقط داشتن مهارت فنی کافی نیست. لازم است تا مهارت های درون فردی خود را مثل مهارتهای کدنویسی تقویت کنید.

 

پشتکار

تمرین کردن رویکردی عالی در برنامه نویسی است. اما به ناچار، شما در مسیر برنامه نویسی با موانعی روبرو خواهید شد، مخصوصا در ابتدای مسیر. شما به وجود پشتکاری قوی نیاز خواهید داشت تا اوقات کسالت آور را بگذرانید. خوشبختانه از آنجا که اندروید اپن سورس است، برنامه نویسان می توانند از کتابخانه ها و فریمورک هایی که توسط توده مردم ساخته شده و در سایتهایی مثل GitHub پست شده، استفاده کنند.

 

همکاری

همکاری اهمیتی حیاتی در بیشتر مشاغل برنامه نویسی دارد. حتی اگر به تنهایی دارید روی یک پروژه کار می کنید، باز هم ناچار خواهید بود تا از افکار دیگر افراد شرکت (مثل طراحان، بازاریاب ها و مدیر بالادستی) کمک بگیرید. یاد بگیرید که انتقادات و پیشنهادات را پذیرا باشید، با همکاران سازش کنید و تیم بسازید تا محصولی استثنایی حاصل شود.

 

تشنگی برای دانستن

همه برنامه نویسان خوب، متعهد به یادگیری مادام العمر هستند. مخصوصا در زمینه اپ موبایل که به سرعت دارد پیشرفت می کند. با ظهور اپ های Wearable، TV، Auto Apps و … ، توسعه دهندگان موبایل باید چشم و گوششان را روی تکنولوژی های جدید باز بگذارند و بهترین شیوه ها را یاد بگیرند. مهم نیست چقدر زبده هستید، از تحقیق و جستجو و چرخیدن و پرسیدن سوال دست بر ندارید.

 

سخن آخر

اپ های موبایل در حال حاضر بیشترین تقاضا را نسبت به همیشه دارند که همین باعث می شود الان بهترین زمان برای شروع حرفه بعنوان توسعه دهنده اندروید باشد. همانطور که اندروید از فضای مصرف کننده پا را فراتر می گذارد و وارد کار و تحصیل میشود، همچنان با تجربه بین‌دستگاهی و زبان Material design ، دارد مرزها را جابجا می کند. پس الان زمان هیجان انگیزی برای شیرجه زدن در برنامه نویسی اندروید است. پس برو جلو، اول با پا، آب داغه!

 

مترجم: علیرضا میر – تیم لرن سایت

منبع: blog.udacity.com

 

3/5 - (2 امتیاز)
اگه مطلب خوشتون اومد پس لطفا به اشتراک بذارین تا بقیه هم خوششون بیاد :)

نظرات

مشترک شدن
اطلاع رسانی از :
guest
2 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
امیر
امیر
4 سال گذشته

سلام وقت بخیر
یه سوال داشتم با برنامه دلفی 7 میشه برنامه ارسال نتایج گوگل به وبلاگ ساخت این قابلیت رو داره ؟

شریف پور
شریف پور
ادمین
Reply to  امیر
4 سال گذشته

باسلام،
کلا با هر زبانی که امکان برنامه نویسی تحت ویندوز داشته باشد، قابلیت ساخت نرم افزاری که می گویید وجود دارد.