نحوه انبارداری شرکت آمازون

لرن سایت,آموزش برنامه نویسی سی شارپ,آموزش طراحی سایت,آموزش برنامه نویسی اندروید,آموزش SQL c# android php jquery,قالب سایت

شما اینجا هستید : صفحه اصلی

با عضویت در کانال تلگرامی لرن سایت ، اولین فردی باشید که از تخفیفات و مطالب جدید خبردار می شوید !

نحوه انبارداری شرکت آمازون

نحوه انبارداری شرکت آمازون

موفقیت کسب و کارهای بزرگ، همیشه الگوی مناسبی برای کسب و کارهای کوچک‌تر است. آمازون نیز، یکی از همین کسب و کارهای موفق در تجارت الکترونیک محسوب می‌شود. سایت آمازون، بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین خرده فروشی در دنیا است. بدیهی است که بررسی نحوه مدیریت بخش‌های مختلف و مدیریت سفارشات در آن، الگوی مطمئنی برای سایر رقبا است. به‌نظر تحلیل‌گران، نحوه انبارداری شرکت آمازون، یکی از عوامل موفقیت این شرکت بوده‌است. مدیریت صحیح سفارشات و استفاده از تکنولوژی روز، در سیستم انبارداری شرکت آمازون، شاخصی است که این غول بزرگ دنیای دیجیتال را، از سایر رقبا متمایز کرده‌است.

اگر مایل هستید که بدانید، چرا آمازون تبدیل به بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی شد؟ نحوه انبارداری شرکت آمازون چگونه است؟ چطور می‌توان در انبارداری موفق عمل کرد؟

در ادامه مطلب همراه ما باشید.

شرکت آمازون چگونه متولد شد؟

آمازون، یکی از عظیم‌ترین شرکت‌هایی است که از طریق فروشگاه آنلاین، محصولاتی را به فروش می‌رساند. این شرکت غول‌پیکر، توسط جف بیزوس، در سال 1995 در شهر سیاتل، کار خود را برای فروش آنلاین کتاب آغاز کرد.

نحوه انبارداری شرکت آمازون
نحوه انبارداری شرکت آمازون

این شرکت، با پیشرفت علم و تکنولوژی، فعالیت خود را به عرضه محصولات صمعی بصری مثل سی دی، دی وی دی و بسته‌های نرم افزاری، گسترش داد. بعد از گذراندن این فاز از پیشرفت، محصولاتی مانند تجهیزات الکترونیکی، کیف، کفش، لباس و لوازم خانگی را به فروشگاه اینترنتی خود اضافه کرد.

آمازون، برای تامین محصولات سایت، نیازمند مدیریت انبارهای متعددی بود. با گسترش فعالیت، استفاده از سیستم انبارداری شرکت آمازون، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت. نحوه انبارداری شرکت آمازون، باتوجه به حجم بالای سفارشات مشتریان، اهمیت بسیاری پیدا کرد. اما نحوه انبارداری شرکت آمازون چگونه بود که توانست سهم بسزایی در موفقیت این شرکت داشته باشد؟

چرا آمازون تبدیل به بهترین انبارداری معروف دنیا شد؟

اگر بخواهیم موفقیت هر کسب و کاری را بررسی کنیم، لازم است پیشینه آن را با دقت مرور کنیم. دیو آلپرسون، در سال 1997 به‌عنوان یک کارمند پاره وقت، در انبار آمازون مشغول به‌کار شد. تجربیات او، به‌عنوان یک کارمند بخش انبار و لمس مشکلات و موانعی که نحوه انبارداری شرکت آمازون را کند می‌نمود، موجب تغییراتی در سیستم انبارداری شرکت آمازون شد.

دیو آلپرسون، پس از بیست سال، به‌عنوان مدیر نظارت بر انبارهای آمازون در ایندیانا، انتخاب شد. تجربیات او از انبار، موجب تغییراتی در نحوه انبارداری شرکت آمازون گردید. این تغییر، شروع نقطه پیشرفت شرکت آمازون بود که بر پایه برنامه انبارداری ساده، اما با سازماندهی تخصصی کالاها در انبار، شروع شد.

شاخص مهم در سیستم انبارداری شرکت آمازون چه بود؟

زمانی که آلپرسون، تجربیات بیست ساله خود را از نحوه انبارداری شرکت آمازون، به بخش مدیریتی آن وارد کرد؛ تغییرات بسیاری را در آینده این شرکت ایجاد نمود. در همین زمان، شرکت آمازون برای کاهش رفت و آمد نیروهای انبار، بین قفسه‌های مختلف در سالن‌های عریض و طویل آن، شرکت رباتیک کیوا یا Kiva را خریداری نمود.

استفاده از ربات‌های نارنجی رنگ، برای اتوماسیون انبارداری شرکت آمازون، چیزی شبیه معجزه بود. اتوماسیونی دقیق و منظم که تمام سفارشات مشتری را از قفسه‌ها جمع‌آوری می‌کرد. اما، ورود ربات‌ها، دلیل اصلی موفقیت انبارداری آمازون نبود. بلکه، نحوه ساماندهی محصولات در قفسه‌های انبار، طراحی نرم افزار انبارداری، مدیریت سفارشات و بهره‌گیری از انبارداری با نرم افزار، موجب موفقیت آمازون شد.

تحویل کالاها، یک روز پس از سفارش، انقلابی بزرگ، در عرصه فروشگاه‌های آنلاین بود!

نحوه انبارداری شرکت آمازون چگونه است؟

به عقیده برخی افراد، موفقیت آمازون، به‌دلیل استفاده از ربات‌ها نبود؛ بلکه، نقطه عطف آمازون، طراحی نرم افزار انبارداری و مدیریت و  ساماندهی صحیح انبارداری با نرم افزار بود. تجربیاتی که در زمینه انبارداری توسط نیروی انسانی به‌دست آمده بود، در طراحی نرم افزار انبارداری استفاده شد.

ساماندهی محل قرارگیری کالاها در قفسه‌های انبار، یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی بود که در انبارداری با نرم افزار، لحاظ شد. برای مثال، در زمان‌های نزدیک به کریسمس، قفسه‌های نزدیک‌تر در انبار، مخصوص قرارگیری شکلات‌ها و اقلام این بازه زمانی است. پس از گذراندن کریسمس، چیدمان کالاها در قفسه‌ها به حالت عادی مربوط به همان بازه زمانی، بازمی‌گردد.

همین تغییر و مدیریت در چیدمان کالا در قفسه‌ها، عامل اساسی در مدیریت سفارشات مشتریان آمازون است. تغییر چیدمان بر اساس روز، سرعت آماده سازی سبد کالای سفارش هر مشتری را، تا حد بسیاری افزایش می‌دهد و زمان آن را کوتاه می‌کند. همین موضوع، راز انبارداری شرکت آمازون است.

سیاست هماهنگ با تکنولوژی آمازون چیست؟

سرمایه‌گذاری‌هایی که آمازون بر روی پروژه‌های مختلف و مرتبط با کسب و کار خود کرده‌، بسیار زیاد است. استفاده از ربات‌های هوشمند در محیط انبار و استفاده از حرفه‌ای‌ترین نرم افزارهای انبارداری، جزو رایج‌ترین اقدامات شرکت آمازون، برای هماهنگی با دنیای تکنولوژی است.

نرم افزار انبارداری آمازون
نرم افزار انبارداری آمازون

شاید به گوش‌تان رسیده باشد که آمازون در حال بررسی پروژه‌ای است که در آن، ارسال سفارشات مشتریان را، به‌وسیله پهباد انجام دهد. حتی برای آزمایش این تکنولوژی، یکی از سفارشات مشتریان را، به همین نحو ارسال نمود. اما به‌دلیل محدودیت‌های کنونی در ظرفیت حمل کوادکوپترها، این طرح هنوز اجرایی نشده‌است. سیاست هماهنگ با تکنولوژی در آمازون، یکی دیگر از رازهای پیشرفت این غول خرده فروشی در دنیا است. نوآوری‌های مکرر آمازون، در پاسخ‌گویی به نیاز مشتری و بهبود عملکرد زنجیره تامین، موجب رشد این شرکت شده‌است.

اهمیت طراحی نرم افزار انبارداری مطابق با نیاز مشتری

همان‌طور که از تحلیل سیر رشد شرکت آمازون پیداست، نحوه انبارداری شرکت آمازون موجب پیشرفت و برتری او، در مقابل سایر رقبا شده است. پس، لازمه پیشرفت در یک مجموعه، مدیریت وضعیت انبار آن است. استفاده از برنامه انبارداری ساده، از بدیهیات یک مجموعه است.

در برنامه انبارداری ساده، امکان درج و مدیریت ورودی، سفارشات و خروجی انبار وجود دارد. گزارش‌گیری‌های مختلف نیز، در این برنامه گنجانده شده‌است. اما، برای پیشروی در میدان رقابت، طراحی نرم افزار انبارداری مطابق با نیاز هر مجموعه، یکی از بهترین خدماتی است که توسط تیم حرفه‌ای شرکت طراحی لرن سایت ارائه می‌شود.

تجربیات فراوان شرکت طراحی لرن سایت، در عرصه مشاوره، نیازسنجی، برنامه نویسی تحت وب، ویندوز، اندروید و همچنین پیاده‌سازی آن، موجب تولید و مدیریت بهترین نرم افزارهای انبارداری شده‌است. اگر هنوز اقدامی برای مدیریت صحیح انبار کارخانه، شرکت یا سازمان‌تان نداشته‌اید، شرکت طراحی لرن سایت، بهترین مشاور برای شروع این تحول بزرگ است.

ایمیل info@learn-site.com یکی دیگر از راه‌های ارتباطی با شرکت طراحی لرن سایت است. جهت استفاده از خدمات پشتیبانی لرن سایت، از این طریق اقدام نمایید.

1/5 - (1 امتیاز)
اگه مطلب خوشتون اومد پس لطفا به اشتراک بذارین تا بقیه هم خوششون بیاد :)

نظرات

مشترک شدن
اطلاع رسانی از :
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments