8 زبان برنامه نویسی برای یادگیری در سال 2019

لرن سایت,آموزش برنامه نویسی سی شارپ,آموزش طراحی سایت,آموزش برنامه نویسی اندروید,آموزش SQL c# android php jquery,قالب سایت

شما اینجا هستید : صفحه اصلی

با عضویت در کانال تلگرامی لرن سایت ، اولین فردی باشید که از تخفیفات و مطالب جدید خبردار می شوید !

8 زبان برنامه نویسی برای یادگیری در سال 2019

 

یادگیری مهارت جدید زمان زیادی را نیازمند است و این مهم ترین دلیلی است که قبل از شروع یادگیری جدید شما نیاز به تحقیق درباره چیزی که می خواهید ، دارید.  این موضوع دقیقا شامل برنامه نویسی نیز می شود.

با فرا رسیدن سال میلادی جدید فرصت خوبیست تا درباره بهترین اولویت های یادگیری برنامه نویسی برای سال 2019 تفکر کنیم و اقدام به یادگیری کنیم، اما شما کدام زبان را در سال 2019 بهتر است یاد بگیرید؟

در این مطلب لیستی از بهترین زبان های برنامه نویسی برای یادگیری در سال جدید را فراهم کرده ایم. همچنین دلیل یادگیری این زبان ها نیز به همراه توضیحات مختصری درباره آن نوشته ایم. این مقاله در جهت گسترش مهارت هایتان در راهی که می خواهید کمکتان خواهد کرد. پس با ما همراه باشید.

پایتون ( Python )

زبان پایتون زبان رو به رشدی می باشد و تاکنون نیز نا امید نکرده است. دلایل زیادی برای یادگیری پایتون وجود دارد اما یکی بزرگترین مزیت آن هوش مصنوعی است. زمانی که شما پایتون را یاد بگیرید ، ساخت ماشین یادگیری عمیق نسبتا ساده خواهد شد این نیز بدلیل ابزار های تاثیر گذاری هست که در این زبان برنامه نویسی وجود دارد، مانند TensorFlow.

اما اهمیت پایتون تنها در ماشین لرنینگ خلاصه نمی شود. پایتون انعطاف پذیر است، این بدین معنی هست که رنج های گوناگونی از اپلیکیشن ها را دارد. اگر شما یک توسعه دهنده همه فن حریف ( Full-stack developer ) هستید ، احتمالا پایتون یک زبان کارآمد برای برنامه نویسی سرویس های Back-end و API ها باشد. همچنین اگر شما در امنیت یا SRE فعالیت دارید، پایتون می تواند برای شما در جنبه های اتوماتیو زیرساخت شما مفید باشد تا امنیت و ایمنی را حفظ کنید.

 

پایتون یک مهارت جدید بدرد بخور برای شما خواهد بود 🙂

 

پایتون را در سال 2019 یاد بگیرید اگر …

  • شما یک توسعه دهنده جدید نرم افزار هستید.
  • می خواهید ماشین لرنینگ تمرین کنید و مهارت کسب کنید.
  • می خواهید تا اسکریپت های اتوماسیون بنویسید.

 

گو ( GO )

گو در حد پایتون معروف نیست اما یک زبان در حال پیشرفت  با سرعت بالایی است. طرفداران این زبان برنامه نویسی، دلیل خود را از دوست داشتن آن، اینگونه بیان می کنند : این زبان در حد باورنکردنی ای ساده است اما با این حال بسیار قدرتمند است.

دلیل این سادگی و قدرتمند بودن به ساخت آن مربوط است:این زبان در ابتدا توسط گوگل توسعه داده شده است که تا بتواند پیچیدگی موجود در سیستم ها را در هنگام توسعه دادن اداره کند ، البته بدون اینکه پیچیدگی ای در دانش و روال کار اضافه کند.

با ترکیب بهترین جنبه های برنامه نویسی کاربردی و شی گرا، و همچنین به همراه مجموعه ای ارزشمند از ابزارهای توسعه ی درون سازمانی، احتمالا این زبان تنها در عرض 12 ماه آینده به قدرت می رسد.

 

گو را در سال 2019 یاد بگیرید اگر …

  • شما یک توسعه دهنده بک اند یا فول استک هستید و دنبال افزایش دانش برنامه نویس هستید.
  • در حال کار روی ops یا SRE هستید.
  • دنبال یک گزینه دوم به جای پایتون هستید.

 

RUST

در تحقیق توسعه دهندگان Stack Overflow در سال 2018، زبان برنامه نویسی Rust به عنوان بهترین زبان دوست داشتنی در بین توسعه دهندگانی که از آن استفاده کرده بودند شناخته شد . 80 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که این زبان را دوست دارند و از آن استفاده می کنند و یا نیز می خواهند از آن استفاده کنند.

فعلا در حالی که Rust فاقد سادگی های Go و Python است، اما آنچه که برای انجام آن ساخته شده است را بسیار خوب انجام می دهد ، منظورمان همان برنامه نویسی کاربردی برای سیستم هست که بسیار سریع، کارآمد و امن است.

در واقع، توسعه دهندگان مایل به بحث در مورد مزایای Go و Rust هستند به نظر می رسد آنها در ذهن توسعه دهندگان بسیار مشابه هستند. با این حال، علارغم برخی از شباهت ها، تفاوت های کلیدی وجود دارد که در انتخاب زبانی برای یادگیری، کمک خواهند کرد.

در سطح پایه، Rust برای برنامه نویسی های سطح پایین بهتر است. در حالی که Go به شما اجازه می دهد همه چیز را سریع انجام دهید، Rust قوانین زیادی دارد، همه این قوانین به شما کمک می کند برنامه های فوق العاده ای را توسعه دهید، اما این بدان معنی است که یادگیری آن بیشتر از زبان گو طول می کشد. در نهایت این بستگی به آنچه شما می خواهید از زبان استفاده کنید دارد و صد البته چقدر زمان برای یادگیری چیز جدید اختصاص داده اید.

 

Rust را در سال 2019 یاد بگیرید اگر …

  • می خواهید که بدانید چرا توسعه دهنده های Rust آن را خیلی دوست دارند.
  • شما برنامه نویسی سیستم انجام می دهید.
  • زمانی را جهت به عهده گرفتن یادگیری این زبان را دارید.

 

تایپ اسکریپت ( TypeScript )

تایپ اسکریپت در سال های اخیر شهرت قابل توجه ای را بدست اورده است، تایپ اسکریپت برتری جاوا اسکریپت را افزایش می دهد و آن را برای ساخت اپلیکیشن ها در آینده مناسب می کند ، این عیب نیست که تایپ اسکریپت هم اکنون اساس هسته فریم ورک های جاوا اسکریپت هست ، حتی گوگل تصمیم گرفته است که از آن در Angular استفاده نمایید.

تایپ اسکریپت فقط برای توسعه دهندگان فرانت اند جاوا اسکریپت نیست ، بلکه نمونه هایی از توسعه دهندگان جاوا و سی شارپ وجود دارند که نگاه نزدیکی به تایپ اسکریپت بدلیل اشتراک گذاری امکانات زیادی با زبان های برنامه نویسی استاتیک دارند. ( static typed languages – زبان هایی که نوع متغیر ها در هنگام کامپایل مشخص هستند مانند C , C++ , Scala , java ) .

TypeScript را در سال 2019 یاد بگیرید اگر …

  • شما توسعه دهنده جاوا اسکریپت هستید.
  • شما توسعه دهنده جاوا و سی شارپ هستید که دوست دارید مهارت خودتان را گسترش دهید.

 

اسکالا ( Scala )

اسکالا مدت کمی نیست که وجود دارد ، اما پرفورمنسی که نسبت به جاوا بدست آورده باعث شده که در سال های اخیر محبوبیت زیادی کسب کند. ، قاعدتا اسکالا زبان ساده ایی برای یاد گیری نیست ، در مقایسه با زبان های مربوط به جاوا مانند کاتلین و.. که البته زیاد دور از انتظار نیست . به عبارتی اسکالا یک تلاش برای بازنویسی قواعد است.

این زبان، یک زبان برنامه نویسی همه کاره است که قواعد برنامه نویسی تابع گرا را همراه با قواعد برنامه نویسی شئ گرا به میدان آورده است، همچنان اسکالا برای همزمان شدن طراحی شده ، که به شما قدرتی وسیع و به ظاهر غیر ممکن میدهد.

یکی از مشکلات اسکالا این است که در ساختار و اکو سیستم آن مانند جاوا یکپارچگی وجود ندارد ، به هر حال تخصص در این زبان درصورتی که وقت و زمان کافی را برای درک کامل آن داشته باشید می تواند بسیار ارزشمند باشد.

 

اسکالا را در سال 2019 یاد بگیرید اگر ….

  • به دنبال جایگزینی برای جاوا هستید که همزمانی عملیات ها در آن راحت تر و بسیار مقیاس پذیر تر باشد
  •  با بیگ دیتا سروکار دارید

 

سوئیفت ( Swift )

سویفت به عنوان جایگزینی برای Objective-C برای توسعه دهندگان ios طراحی شد . درحالی که این زبان هنوز به عنوان زبان اولیه جامعه برنامه نویسان اپل استفاده می شود ، نشانه هایی در رابطه با پیشرفت بیشتر سویفت نسبت به شروع آن و تبدیل شدن به زبانی مناسب برای برنامه نویسی سرور ها و سیستم ها وجود دارد.

تیم توسعه دهندگان مرکزی همواره نشان داده است که هدف آن ها ایجاد یک زبان مناسب برای آینده است ، نسخه های 3 و 4 هر دو نشانه های قابل توجهی از تکامل را نشان میدهند.

سریع ، نسبتا آسان جهت یادگیری و امن ، نه تنها سویفت تلاش می کند که جایگزین بهتری برای Objective c باشد بلکه به نظر میرسد برای بسیاری از چالش هایی که برنامه نویسان در سال آینده با آن روبرو میشوند نیز هست.

 

سویفت را در سال 2019 یاد بگیرید اگر …

  • میخواهید برای محصولات اپل اپلیکیشن بسازید
  •  علاقه مند به شیوه ایی جدید برای نوشتن کد برای سرور هستید.

 

کاتیلن ( Kotilin )

برای کاتلین مهم است که سویفت را دنبال کند ، موازات پیشروی این دو بسیار فاحش است ، ممکن است کمی نپخته به نظر برسد اما نسبت کاتلین به جاوا مانند Objective c به سویفت است.

به طور قطع کسانی هستند که حس می کنند این مقایسه زیاد مطلوب نیست ، با اتهام هایی مانند اینکه این زبان صرفا زبان دیگری را کپی کرده است ، اما شاید این شباهت ها نباید اینقدر بصورت عجیب شبیه هم می بود ، بههر حال این دو دقیقا در حال تلاش برای یک چیز هستند : ارائه جایگزین بهتر برای چیزی که از قبل وجود داشته است.

جدا از بحث ها ، کاتلین عملا زبان قانع کننده ای است، اگر شما یک توسعه دهنده جاوا هستید ، کاتلین برای شما بسیار مفید خواهد بود . برای مثال می توانید به وسیله Spring Boot وب سرویس ها را توسعه دهید ، و مخصوصا برنامه های یکپارچه جاوا به سمت مایکروسرویس ها سوق داده شده و کاتلین در آینده محبوب تر خواهد شد .

 

کاتلین را در سال 2019 یاد بگیرید اگر ….

  • یک برنامه نویس جاوا هستید که میخواهد اپلیکشن های بهتری را سریع تر تولید کند
  •  کنجکاوید که بدانید همهمه جامعه آندروید برای کاتلین به خاطر چیست؟

 

سی ( C ) 

بیشتر زبان های ارائه شده در این مطلب جدید هستند ، اما من این مطلب را با یک زبان برنامه نویسی کلاسیک که حاضر به رفتن نیست پایان خواهم داد!

C به زبانی دشوار و پیچیده برای یادگیری مشهور است . اما این زبان همچنان محبوب است ، میتوانید آن را در بسیاری از نرم افزار هایی که می بینید پیدا کنید ، این زبان ستون فقرات سیستم عامل های ماست و در اشیاء روزانه ایی که با آن ها سر و کار داریم و نرم افزاری درون خود دارند حضور دارد.

درکل ، این ها به این معنا هستند که c ارزش یادگیری را دارد به دلیل اینکه این زبان به شما یک بینش بزرگ به نحوه کار کرد نرم افزار در ماشین ها می دهد . در دنیایی که مفاهیم انتزاعی نرم افزار فراتر از هرچیزی هستند ، این مورد میتواند بسیار ارزشمند باشد.

 

C را در سال 2019 یاد بگیرید اگر ….

  •  به دنبال یک چالش جدید هستید
  •  میخواهید درک عمیق تری از چگونگی کار کرد نرم افزار در دستگاه خود پیدا کنید
  •  علاقه مند به توسعه سیستم های embedded و پروژه های واقعیت مجازی باشید

 

در صورت تمایل می توانید مشترک خبرنامه ایمیلی ما بشوید و جدیدترین مطالب را دریافت کنید 🙂

4/5 - (4 امتیاز)
اگه مطلب خوشتون اومد پس لطفا به اشتراک بذارین تا بقیه هم خوششون بیاد :)

نظرات

مشترک شدن
اطلاع رسانی از :
guest
2 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
mahdi
mahdi
5 سال گذشته

این که شد هفت تا
پس هشتمیش چی شد؟؟؟