ساخت اپلیکیشن اندروید توسط c#

MonoDroid نرم افزار توسعه یافته شده توسط شرکت Novell بوده که برای ساخت برنامه اندروید موبایل توسط C# و .Net است . برای نصب و کار با MonoDroid شما نیاز به ویژوال استودیو 2010 دارید ، مونودروید به عنوان add-on روی ویزوال استودیو 2010 کار می کند . بعد از یکبار نصب موفقیت آمیز ، پوسته ( Templates) پروژه مونودروید در ویژوال استودیو 2010 در دسترس خواهد بود . همچنین مونودروید روی ویژوال استودیو اکسپرس کار نمی کند.

در این آموزش ما یاد خواهیم گرفت تا چگونه پروژه اندروید خودمان را توسط مونودروید و ویژوال استودیو بسیار سریع بسازیم.

 

نصب MonoDroid 

شما اخرین ورژن را مونودروید را از http://monodroid.net/Installation می توانید بارگیری کنید.

شما باید AndroidSDK را نصب کنید و این تمام آن چیزی است که مونودروید لازم دارد.

 

سلام اندروید !

خوب ما الان اماده ساخت اولین پروژه اندرویدمان هستیم ، در این اپلیکیشن ما پیام Hello Android را در صفحه نشان خواهیم داد.

ویژوال استودیو 2010 را باز کرده و در قسمت new project ، ویژوال C# را به عنوان زبان برنامه نویسی انتخاب کنید و MonoDroid به عنوان دسته بندی در قسمت چپ لیست ( زیر شاخه ویژوال سی شارپ ) وجود دارد.

شما باید یکی از زیر شاخه های MonoDroid را انتخاب کنید ، شما این سه قالب را خواهید دید :

  • MonoDroid Application
  • OpenGL MonoDroid Application
  • MonoDroid Class Library

در این اموزش ما از MonoDroid Application Project استفاده خواهیم کرد . درباره OpenGL و Class Library Project در آموزش های بعدی صحبت خواهیم کرد.

 

 

همانطور که در تصویر می بینید ، MonoDroid Application را به عنوان قالب پروژه انتخاب کردیم و اسم پروژه را Hello Android گذاشتیم. با انجام این کار و کلیک روی اوکی پروژه جدید به همراه کد های پیشفرض ایجاد خواهد شد.

 

 

فایل پیشفرض باز شده در ادیتور ، Activity.cs می باشد.

اگر شما به کد های کلاس Activity1 نگاه کنید شما 6 کتابخانه اندروید را که به فایل اضافه شده خواهید دید ، کتابخانه های پیشفرض که در این پروژه اضافه شده است.

using System;

 

using Android.App;

using Android.Content;

using Android.Runtime;

using Android.Views;

using Android.Widget;

using Android.OS;

 

namespace HelloAndroid

{

    [Activity(Label = "HelloAndroid", MainLauncher = true)]

    public class Activity1 : Activity

    {

        int count = 1;

 

        protected override void OnCreate(Bundle bundle)

        {

            base.OnCreate(bundle);

 

            // Set our view from the "main" layout resource

            SetContentView(Resource.Layout.Main);

 

            // Get our button from the layout resource,

            // and attach an event to it

            Button button = FindViewById<Button>(Resource.Id.MyButton);

 

            button.Click += delegate { button.Text = string.Format("{0} clicks!", count++); };

        }

    }

}

کلاس Activity1 از کلاس های مربوط به Activity است ، هر اپلیکیشن اندروید باید حداقل یک Activity داشته باشد . همچنین کلاس overridden OnCreate متد است . این متد یکی از پرکاربردترین متد های است که در اجرای اپلیکیشن نقش دارد ، شما باید تمامی initialization ( مقدار دهی ) و UI های مربوطه را در اینجا بنویسید .

 

 

 

اگر شما به Solution Explorer دقیق نگاه کنید ، پوشه های Assets , Resources , Values خواهید همچنین شما می توانید این پوشه ها را باز کنید تا ببینید چه فایل هیا به صورت پیشفرض به پروژه اضافه شده اند ، در زمان بهتری درباره این فایل ها سخن خواهیم گفت.

خوب الان نوبت اضافه کردن کد Hello Android برای نمایش دادن آن در صفحه است . کد OnCreate را تغییر داده و تکست ویو ( Text View ) ای را اضافه کرده و متن Hello Android! را برای آن مینویسم ، تکست ویو به عنوان تکست باکس عمل می کند . از تکست ویو برای نمایش و کنترل متن در صفحه استفاده می شود.

 

protected override void OnCreate(Bundle bundle)

{

    base.OnCreate(bundle);

 

    var tv = new TextView (this); 

    tv.Text = "Hello, Android!";

 

    // Set our view from the "main" layout resource

    SetContentView(tv);

}

متد  SetContentView  برای قرار دادن و نمایش دادن محتوا در صفحه است .

خوب الان بیایید برنامه را بیلد ( Build ) و ران کنیم . گزینه Run را از منو Build کلیک کنید.

اولین چیزی که شما خواهید دید ، صفحه ای برای انتخاب کردن دیوایس است . اگر شما دیوایس اندرویدی را به کامپیوترتان متصل کرده باشید ان را در این لیست خواهید دید . ما از امولاتور ( Emulator ) برای تست استفاده می کنیم. برای دیدن تمامی امولاتور روی Start emulator image در صفحه کلیک می کنیم.

با کلیک روی لینک مربوطه ما تمامی امولاتور های موجود در کامپیوتر لود می شود که ما دو امولاتور در کامپیوتر داریم.

 

 

بعد روی Ok کلیک می کنید و بعد از آن شما صفحه ای را با گزینه های متفاوت خواهید دید که امولاتور شما و اخرین اپلیکیشن را در دیوایس چک می کند.

 

 

 

وقتی که اپلیکیشن به درستی ساخته شد شما می توانید به قسمت Applications رفته و آن را سرچ کنید ، ما HelloAndroid را در دیوایس سرچ کردیم.

 

مرور آموزش

مونودروید یک فریم ورک کاربرد برای ساخت اپلیکیشن اندروید توسط C# و .Net است . در این آموزش ما یاد گرفتیم که چگونه با فریم ورک مونودروید و Android SDK شروع به کار کنیم و همچنین یک برنامه اندرویدی ساده را برای نمونه ساختیم.

 

متاسفانه این پلاگین از دسترس خارج شده و در عوض زامارین پرچم دار ابزار ها برای طراحی برنامه اندروید با زبان برنامه نویسی سی شارپ است ، که بزودی آموزش های مربوطه در لرن سایت قرار خواهد گرفت.

 

منبع انگلیسی :

سی شارپ کورنر

برگردان :

لرن سایت

3.9/5 - (12 امتیاز)
شریف پور

مشاهده نظرات

    • از زامادین استفاده نمایید. این آموزش قدیمی شده و برودی جایگزین خواهد شد.
      درباره زامارین اگر سرچ کنید مطالب زیادی در اینترنت وجود دارد.

آخرین مطالب

نحوه هلتداری مدرن و کارآمد

مکانیسم هتلداری پیشرفته در دنیای امروزی که تکنولوژی تمام ابعاد زندگی و کار را در… ادامه مطلب

ژوئن 6, 2020

سیستم نرم افزار هتلداری

امروزه هتل‌ها در دنیای صنعت گردشگری یکی از ارکان اساسی محسوب می‌شوند. ارائه‌ی خدمات با… ادامه مطلب

می 22, 2020

نحوه انبارداری شرکت آمازون

موفقیت کسب و کارهای بزرگ، همیشه الگوی مناسبی برای کسب و کارهای کوچک‌تر است. آمازون… ادامه مطلب

آوریل 26, 2020

طراحی نرم افزار انبارداری

  یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین بخش‌های یک سازمان، انبار محصولات یا خدمات آن است.… ادامه مطلب

آوریل 21, 2020

طراحی نرم افزار مالی و حسابداری

این روز ها با تقریب خوبی می توان گفت شرکت یا بیزینسی باقی نمانده است… ادامه مطلب

ژانویه 30, 2020

چگونه برنامه نویس موفق اندروید شویم؟

از آنجا که اپلیکیشن های موبایل بیشتر و بیشتر مردم را از راه های خلاقانه… ادامه مطلب

ژوئن 15, 2019