آموزش متغیرهای جاوا
باسلام خدمت همراهان لرن سایت.
امروز با شما هستیم با قسمت پنجم پکیج آموزش برنامه نویسی اندروید.
متغیر ها قسمت کاربردی در برنامه نویسی هستند و یک برنامه نویس با متغیر زیاد سر و کار دارد و حتما باید با آن آشنا باشد.
(( شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که بحث ما درباره اندروید ، اما عنوان آموزش ، متغیر در جاوا هست ! ، در پاسخ می بایست بگیم همانطور که در قسمت اول پکیج آموزش برنامه نویسی اندروید نیز گفتیم ، زبان اندروید متشکل از جاوا در قسمت کدنویسی و XML در قسمت طراحی است ، و در واقع برای کدنویسی برنامه اندرویدی از جاوا استفاده می شود ))
متغیر چیست ؟
تعریف متغیر از زبان ویکی پدیا :
در برنامهنویسی ، یک متغیر (به انگلیسی: Variable) یک مکان در حافظه (آدرس حافظه) است که دارای یک نام نمادین با عنوان شناسه (به انگلیسی: Identifier) میباشد و میتواند حاوی اطلاعات یا یک مقدار معلوم یا مجهول که به آن ارزش (به انگلیسی: Value)گفته میشود باشد. به زبان دیگر، متغیر در برنامه نویسی به فضایی که برای ذخیره دادهها کنار گذاشته شده است میگویند.
چرا ما باید با متغیر آشنایی کامل داشته باشیم ؟
در طول برنامه نویسی، کاربران با متون و اعداد زیادی کار می کنند، به همین دلیل آنها را در متغیرها ذخیره می کنند و هر برنامه نویس باید آشنایی کامل با متغیر داشته باشد ، اعم از انواع متغیر ها ، چگونگی ذخیره اطلاعات و….
حال که با تعریف متغیر و علت اهمیت آن آشنا شدیم می رویم سراغ اصل مطلب :
برای استفاده از یک متغیر ابتدا باید آن را در برنامه تعریف نماییم. برای تعریف متغیر ها چند قانون اساسی وجود دارد:
– برای نامگذاری متغیرها از ترکیبی از حروف a تا z یا A تا Z ، ارقام و خط ربط ( _ ) استفاده می شود.
– اولین کاراکتر نام نباید از ارقام باشد.
– نام می تواند هر طولی داشته باشد اما فقط 31 کاراکتر ابتدایی استفاده می شوند.
در این فیلم آموزشی (رایگان) یاد خواهید گرفت که متغیر را چگونه تعریف کنید و چگونه به آن مقدار تعریف کنید. و خواهید فهمید که چه عملیات هایی را میتوان روی آن ها اعمال کرد.
لینک دانلود : برای دانلود کلیک کنید
حجم : 37.8 مگابایت
رمز : learn-site.com
سلام در ساخت ماشین مجازی آندروید استدیو با این ارور مواجه شدم لطفا راهنمایی فرماییید.با تشکر Error while waiting for device: Timed out after 300seconds waiting for emulator to come online.